„Vis dažniau minimas ekonomistas, Čikagos universiteto profesorius, Nobelio premijos laureatas Jamesas Heckmanas, suskaičiavęs, kad investicijos į ankstyvąją vaikystę duoda didžiausią pridėtinę vertę. Vienas investuotas doleris atsiperka net 6 doleriais. Čia pragmatiškas ir racionalus apskaičiavimas, bet iš tiesų jis yra labai svarbus. Naujausių neuromokslų tyrimų rezultatai rodo, kad pirmieji 5–6 gyvenimo metai yra tas žmogaus gyvenimo laikotarpis, kai per labai trumpą laiką intensyviai formuojasi vadinamoji smegenų architektūra. Čia labai svarbų vaidmenį atlieka ankstyvoji vaiko patirtis, santykis su šalia esančiais žmonėmis, su visa aplinka“, – sakė LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja L. Jankauskienė.
Ankstyvojo ugdymo pagrindas – menas ir kalba, socialinis bendravimas, atlikimas, savimonė, kūrybiškumas, asmenybės atvėrimas, žmogaus charakteris. Tai kvietimas vaikų, šeimų bendrystėn, bendradarbiavimui. Šeima ir mokytojai, dalyvaudami procese, tampa draugai. Moksliniais tyrimais jau seniai įrodyta, kad muzikinis ugdymas vaikystėje skatinti mažylio raidą. Džiaugsmingas bendravimas ir žaismingas mokymasis įkvėpia žaidimams ir atskleidžia vaiko talentus.
- Nuo 1992 m. „Strazdanėlėse“ vaikų mankštai pradėti naudoti „Gymnic“ kamuoliai. Nuo 2001 m. kūdikių mankštas veda kineziterapeutė.
- Ankstyvojo ugdymo mokyklėlė visai šeimai „Strazdanėlės“, meninė studijos „Gama“ ir „Diemedis“ buvo pirmieji Lietuvoje, išbandę ir įgyvendinantys modernias 0,5 – 2 m. amžiaus vaikų meninio ugdymo programas.
- 2000 metais E. Gordono ankstyvojo muzikinio ugdymo specialistų iš JAV įkvėpti, pradėjome organizuoti muzikos ir mankštos užsiėmimus kūdikiams. Pasitelkus muziką, judesį ir įvairius žaidybinius elementus, pamokėlėse lavinama mažylių psichomotorika, sensorika, ritmo pojūtis, skatinama kalbinė ir socialinė raida
- Nuo 2004 m. „Strazdanėlių“ ir „Vaikas ir muzika“ specialistai drauge organizuoja tarptautines konferencijas, seminarus Lietuvos pedagogams. Gvildenamos aktualios ankstyvojo meninio, muzikinio, integralaus ugdymo temos, skaitomi naujausiais tyrimais parengti moksliniai pranešimai, išskirtinis dėmesys skiriamas praktikumams.
- 2004 m. E. Gordono ankstyvojo muzikinio ugdymo metodikos „Muzikos žaismas“ praktinis testavimas „Strazdanėlių“ mokyklėlėje. Aktyviai dalyvavome knygos leidime.
- 2005 – 2006 metais „Strazdanėlės“ dalyvavo tarptautiniame ankstyvojo muzikinio ugdymo tyrime, kurį vykdė Temple universitetas (JAV), dr. Beth Bolton.
- Nuo 2017 m. „Strazdanėlėse“ vykdomi patirtiniai kūdikių užsiėmimai „Spalvoti susitikimai“, pagal suomių metodiką. Vaikai veiklos metu liesdami, ragaudami, uosdami, matydami, girdėdami per muziką ir dailę augina savo žinias apie supantį pasaulį.
- 2018 – 2021 m. parengtos rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Žaismė ir atradimai“. Tai švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto projekto „Inovacijos vaikų darželyje“ ankstyvojo ugdymo leidinys, kuriame pateikiamos inovatyvios idėjos kasdienėms vaikų veikloms darželiuose organizuoti. Darželio „Strazdanėlės“ mokytojai išbandė Lietuvos ikimokyklinio ugdymo pedagogams siūlomas veiklas, pateikė savo pastabas, o veiklų procesai, sukurti kontekstai, rezultatai įmažinti leidinio nuotraukose.